Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014

προσωρινη απωλεια βαρους βοηθαει την καρδιά

εστω προσωρινη απωλεια βαρους βοηθαει την καρδιά


Ενήλικες που χάνουν βάρος μπορεί ενδεχομένως να αποκτήσουν μακροπρόθεσμα οφέλη στην υγεία του καρδιαγγειακού, ακόμα και αν επαναπροσλάβουν τα χαμένα κιλά, αναφέρει νέα έρευνα.
Στην έρευνα, επιστήμονες ανακάλυψαν ότι όσο μικρότερο διάστημα έφεραν οι ενήλικες επιπλέον σωματικό λίπος τόσο λιγότερο πιθανό ήταν να εμφανίσουν καρδιαγγειακά προβλήματα, όπως υπέρταση ή αυξημένο κίνδυνο διαβήτη, μελλοντικά.
Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης ότι η μεγάλη απώλεια βάρους οποιαδήποτε στιγμή στην ενήλικη ζωή μπορεί ενδεχομένως να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά προβλήματα, ακόμα και αν κάποιος ξαναπαχύνει.
Οι ερευνητές παρακολούθησαν 1.273 άντρες και γυναίκες μέχρι 64 χρόνια.
Σε διάφορες στιγμές στη ζωή των συμμετεχόντων, οι ερευνητές κατέταξαν τους ανθρώπους ως φυσιολογικού βάρους, υπέρβαρους ή παχύσαρκους. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, οι ερευνητές επίσης εξέτασαν την αρτηριακή πίεση, έλαβαν δείγματα αίματος και ρώτησαν τους συμμετέχοντες αν ήταν καπνιστές.
Ο ερευνητής δήλωσε ότι η έρευνα είναι μοναδική, επειδή παρακολούθησε ανθρώπους για τόσο μεγάλο διάστημα- περισσότερο από 60 χρόνια- και επέτρεψε στους ερευνητές να αξιολογήσουν την επίδραση των αλλαγών στο σωματικό λίπος.
Ο ερευνητής John Deanfield, του University College London, στη Βρετανία, δήλωσε ότι τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η απώλεια βάρους σε οποιαδήποτε ηλικία μπορεί να οδηγήσει σε οφέλη για την υγεία μακροπρόθεσμα και ότι χρειάζονται αλλαγές στις στρατηγικές υγείας και στον τρόπο ζωής για να βοηθηθούν οι υπέρβαροι και παχύσαρκοι να χάσουν βάρος σε όλες τις ηλικίες.
Ωστόσο, άλλοι ειδικοί δήλωσαν ότι τα αποτελέσματα δείχνουν πόσο σημαντική είναι η διατήρηση φυσιολογικού βάρους κατά τη διάρκεια της ζωής παρά η προσωρινή απώλεια κιλών.
Η Elizabeth Cespedes και ο Frank Hu, από το Harvard School of Public Health, σημειώνουν ότι αν και είναι ενθαρρυντικό ότι ακόμα και η πρόσκαιρη απώλεια βάρους στην ενήλικη ζωή έχει οφέλη στο καρδιαγγειακή, μόνο 2% των συμμετεχόντων στην έρευνα είχαν διατηρήσει τη μείωση στον Δείκτη Μάζας Σώματος, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διατήρησης του βάρους και της πρόληψης της αύξησής του ως προτεραιότητες για τις πολιτικές δημόσιας υγείας.
Οι Cespedes και Hu σημειώνουν ότι η άσκηση και η σωστή διατροφή παραμένουν ο καλύτερος τρόπος να πετύχει και να διατηρήσει κάποιος έναν υγιή Δείκτη Μάζας Σώματος.
Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’The Lancet Diabetes & Endocrinology.’

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου