Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016

Διατροφή και εξετάσεις

Διατροφή και εξετάσεις: Πώς η τροφή βελτιώνει την απόδοση

Δημοσιεύθηκε: 21 Μαϊου 2015, 13:40 , Τελευταία Ενημέρωση: 21/05/2015, 14:12
Επηρεάζει η τροφή την ενέργεια αλλά και την πνευματική διαύγεια των παιδιών κατά την περίοδο των εξετάσεων; Αναμφισβήτητα ναι. Γι΄αυτό είναι πολύ χρήσιμο να θυμόμαστε τις παρακάτω απλές αλλά πολύτιμες διατροφικές συμβουλές που μας δίνει η Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Μαρία Πρίγκου:
1. Διαλέξτε τροφές που ενισχύουν τα επίπεδα ενέργειας αλλά και την συγκέντρωση. Επιλέξτε καστανό ρύζι, βρώμη, ζυμαρικά σικάλεως ή ολικής άλεσης, φακές, φασόλια, άφθονα φρούτα και λαχανικά.
Οι τροφές αυτές προσφέρουν άφθονες φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα και συμβάλλουν σημαντικά στην καλή πέψη τους.
2. Περιορίστε τροφές που "κουράζουν" και "κλέβουν" ενέργεια, όπως ζάχαρη, κέικ, μπισκότα, αναψυκτικά με ζάχαρη, λευκό ρύζι, ζυμαρικά αλλά και ψωμί είναι φτωχές σε φυτικές ίνες. Ετσι, η ενέργεια που δίνουν καταναλώνεται πάρα πολύ γρήγορα και συχνά προκαλείται έλλειψη συγκέντρωσης.
3. Πρωτεΐνη καθημερινά! Ανεξάρτητα από το εάν είναι φυτικής ή ζωικής προέλευσης, βοηθά στην παραγωγή εγκεφαλικών κυττάρων και νευροδιαβιβαστών, οι οποίοι με τη σειρά τους ρυθμίζουν τη συγκέντρωση αλλά και τη διάθεση.
Προτιμήστε εύπεπτες πρωτεΐνες, όπως το ψάρι, τη γαλοπούλα, τους ξηρούς καρπούς και σπόρους, τα όσπρια, τα αυγά και το τόφου. Αποφύγετε το κόκκινο κρέας αλλά και τα γαλακτοκομικά που είναι πλήρη σε λιπαρά.
4. Τα "καλά" λιπαρά είναι απαραίτητα. Συμβάλλουν στην παραγωγή εγκεφαλικών κυττάρων και δίνουν πολύ ενέργεια. Έχει βρεθεί απο έρευνες ότι τα ω-λιπαρά οξέα μειώνουν την επιθετικότητα και ευερεθιστότητα σε νεαρούς με αντίστοιχη συμπεριφορά.
Επιλέξτε λοιπόν λιπαρά ψάρια όπως το σολομό, τις σαρδέλλες, τον κολιό. Επιπλέον, προσθέστε καθημερινά στο διαιτολόγιό σας ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο, λινέλαιο, αβοκάντο και πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
5. Μειώστε την κατανάλωση καφέδων και γενικότερα των ροφημάτων που περιέχουν καφεΐνη. Η καφεΐνη μειώνει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών και καταναλώνει πολύ απο την απαραίτητη ενέργεια.
Περιορίστε, λοιπόν, τον καφέ και το τσάι. Εναλλακτικά, πιείτε τσάι απο βότανα ή φρούτα
6. Πίνετε άφθονο καθαρό νερό. Το σώμα μας αποτελείται κατά 80-85% από νερό και η μέση ημερήσια κατανάλωσή μας είναι από 1 έως 1.5 λίτρα.
Η μείωση κατά 2% της ενυδάτωσης μειώνει κατά 20% τα επίπεδα ενέργειας σε φυσικό αλλά και εγκεφαλικό επίπεδο.
Καλή επιτυχία!
 sofokleousin.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου